cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dlaczego większość piosenek na świecie trwa 3 minuty? Powód może was zaskoczyć.
logo-head
czytaj dalej
Czy zauważyliście pewną prawidłowość? Zdecydowana większość utworów muzycznych obecnych na rynku trwa mniej więcej około 3 minut. Nie wierzycie? W takim razie włączcie sobie Spotify i sprawdźcie wzrokiem na szybko swoje ulubione playlisty. Większość utworów będzie trwała około 3-4 minut i nie dłużej. Oczywiście znajdą się wyjątki, takie jak Bohemian Rhapsody zespołu Queen czy wiele utworów zespołu Pink Floyd. W tym wypadku jednak obecność wyjątków tylko potwierdza regułę. O co więc chodzi? 

Wszystko zaczęło się wraz z wynalezieniem płyty gramofonowej. W ówczesnym czasie działały one z prędkością 70 obrotów na minutę. Ta prędkość (oraz sam standardowy rozmiar płyty) sprawiały, że piosenki umieszczane na tych nośnikach trwały po 3-4 minuty, ponieważ tak było najwygodniej. Potem płyty gramofonowe ewoluowały i umożliwiały odtwarzanie w innych prędkościach. Wraz z pojawieniem się 50 obrotów na minutę długość piosenek spadła do 3 minut. Potem pojawiły się 33 obroty, a długość utworów znów wynosiła 3-4 minuty. Nie jest to jednak jedyny powód. 

Innym powodem jest radio. Emitowane na antenie utwory nie mogą trwać zbyt długo, ponieważ uwaga słuchacza może łatwo się rozproszyć i zmieni on stację radiową, a tego przecież żaden wydawca nie chce. Do tego wszystkiego trzeba znaleźć czas na reklamy. Jeśli mamy więc do dyspozycji krótsze kawałki, jesteśmy w stanie upchnąć nieco więcej reklam w tym samym czasie. 

Wiadomo oczywiście, że radio jest najlepszym miejscem promocji dla utworu muzycznego. Właśnie z tego powodu wielu artystów komponuje swoje piosenki właśnie „pod radio”. Jeśli rozgłośni będzie pasował dany format, to ta chętnie zacznie emitować dany utwór, a ten zdobędzie dzięki temu popularność - proste. 
 
Źródło:  wiedzoholik.pl
Dodano: 03.02.2022
autor: MaulWolf

Zobacz również

"Pełzające nastolatki" opanowują polskie sklepy. Nowy trend, w którym młodzież porusza się po galeriach handlowych na czworaka rozprzestrzenia się w zawrotnym tempie i zdobywa miliony wyświetleń.
logo-head
czytaj dalej
Początkowo użytkownik o pseudonimie "Crawly_possessed" zapoczątkował ten trend, publikując nagrania z własnym udziałem. W krótkim czasie dołączyła do niego kolejne i kolejne osoby. Filmik z Galerii Bemowo, na którym grupa młodych ludzi próbuje dostać się za kasy KFC, stał się prawdziwym hitem, zdobywając ponad 40 milionów wyświetleń.
Dodano: 09.12.2023
Pawbeats i Patec zdobyli szczyt Island Peak o wysokości 6198 metrów n.p.m, nagrywając tam teledysk. „Skit o Himalajach” jest nieoficjalnie najwyżej nagranym polskim klipem wszech czasów.
logo-head
czytaj dalej

Ujęcia do klipu powstawały na szczytach Ama Dablam, Island Peak i Gokyo Ri.

Dodano: 08.12.2023
Salceson został uznany najgorszym produktem mięsnym na świecie.
logo-head
czytaj dalej
Popularny w Polsce podrób uzyskał 2,4 punkty na 10, co dało mu pierwsze miejsce w tym niechlubnym zestawieniu.
Dodano: 08.12.2023
Co można powiedzieć w łóżku i podczas ubierania choinki?
logo-head
Dodano: 08.12.2023
Aby było to możliwe, potrzebują wsparcia, nie tylko finansowego: "Potrzebujemy wolontariuszy, ale też chłodni, samochodów dostawczych, czy wózków widłowych. Codziennej, powtarzalnej logistycznej pracy".
logo-head
Dodano: 08.12.2023