cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Ludzie, którzy czytają lub słuchają książek żyją średnio o 2 lata dłużej od tych, którzy książek nie czytają.
logo-head
czytaj dalej
Naukowcy z Yale University w nowych badaniach przeanalizowali dane na temat 3,635 osób w wieku 50 lat i starszych. Uczestnicy zostali podzieleni na 3 grupy – na tych, którzy w ogóle nie czytają, którzy czytają nawet 30 minut dziennie, oraz tych, którzy czytają więcej niż 3,5 godziny tygodniowo.

1. Najwięcej czytają wykształcone kobiety o wysokich dochodach

2. Czytelnicy książek żyją średnio o 2 lata dłużej niż ci, którzy nie czytają

3. Osoby czytające więcej niż 3,5 godziny tygodniowo, w ciągu 12-letniego okresu obserwacji byli o 17% mniej narażeni na śmierć w porównaniu do osób, które nie czytają. 
Dodano: 15.01.2022
autor: Jackson

Zobacz również

W czwartkowym losowaniu Lotto padła wygrana o wartości 29 908 750 zł! Szczęśliwiec poprawnie wytypował sześć liczb: 7, 14, 18, 31, 34 i 39
logo-head
czytaj dalej
Gracz z Warszawy, który kupił kupon Lotto w kolekturze przy ul. Gagarina 25/67, rozbił w czwartek kumulację. Jego wygrana to kwota 29 908 750,90 zł. 
Dodano: 12.06.2026
Podczas finału Wojewódzkiego Pucharu Polski na Podkarpaciu, w którym Siarka Tarnobrzeg pokonała Cosmos Nowotaniec 2:1, jeden z działaczy Cosmosu powiedział do zawodników Siarki: „Bierzcie puchar i wypier***ać”.
logo-head
Dodano: 12.06.2026
Dokończ zdanie: "Kocham gotować, ale..."
logo-head
Dodano: 11.06.2026
Decyzja części polskich legionistów o przejściu na stronę powstańców stała się częścią narodowej pamięci Haiti. Ich potomkowie mieszkają tam do dziś, a w niektórych miejscowościach przetrwały polskie nazwiska i rodzinne legendy o przodkach z Polski.
logo-head
Dodano: 11.06.2026
Na Haiti Polaków nazywano „białymi czarnymi” (Noirs blancs) - jako wyraz szacunku i solidarności. Konstytucja haitańska z 1805 roku uznała ich za sprzymierzeńców i wyłączyła spod ograniczeń, które dotyczyły innych białych.
logo-head
Dodano: 11.06.2026