cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Najnowsze badania pokazują, że weganie są bardziej narażeni na złamania kości, niż osoby spożywające produkty mięsne.
logo-head
czytaj dalej
W badaniu wzięto pod uwagę dane od 55 tysięcy względnie zdrowych dorosłych zamieszkujących Wielką Brytanię. Na podstawie szczegółowego wywiadu naukowcy sklasyfikowali tę grupę i podzielili ją na osoby spożywające mięso, wegetarian oraz wegan. Jak się okazuje - u weganie mieli aż o 43% większe prawdopodobieństwo złamań kości.

"Wyniki analizy potwierdzają rosnącą liczbę badań nad zdrowiem kości z uwzględnieniem spożycia białka i wapnia, jak również BMI. A białko i wapń to dwa główne składniki kości" – powiedział Lauri Wright, dietetyk z Uniwersytetu Północnej Florydy, który nie był zaangażowany w badania.
Źródło:  www.focus.pl
Dodano: 01.12.2020
autor: MarcinZbezu

Zobacz również

W Konotopiu koło Torunia poświęcono najwyższą figurę Matki Boskiej w Europie. Monumentalna, 55-metrowa statua została ufundowana przez miliardera Romana Karkosika.
logo-head
Dodano: 15.08.2026
W pobliżu miasta Ottawa w stanie Illinois znajduje się „Volvo Island” – maleńka wyspa, na której od ponad 14 lat stoi Volvo S80. Samochód otacza woda, która w najgłębszym miejscu ma około 12 metrów głębokości.
logo-head
Dodano: 15.08.2026
62-latek jechał z żoną na wakacje z Francji do Maroka. Po postoju na stacji benzynowej ruszył dalej, zapominając o żonie. Zorientował się dopiero po 300 km.
logo-head
Dodano: 14.08.2026
Jak coś, to w sobotę 15.08, ze względu na święto, salony Ferrari w Katowicach i Warszawie są zamknięte.
logo-head
Dodano: 14.08.2026
"…do wszystkich, którzy podążają swojej drogą - nie zatrzymujcie się. Tylko Wy wiecie, ile wysiłku i poświęceń za tym stoi”.
logo-head
Dodano: 14.08.2026