„Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko - zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Zobacz również
W badaniu przeprowadzonym na University of Minnesota, studenci zostali poproszeni o policzenie zwitka gotówki składającego się z 80 banknotów o nominale 100 dolarów lub po prostu 80 kartek czystego papieru. Powiedziano im, że badacze testują ich zręczność w posługiwaniu się banknotami.
Następnie poproszono ich o zanurzenie rąk w misce z bardzo gorącą wodą, aby sprawdzić, jak bolesne jest to dla nich i jak długo mogą wytrzymać.
Wyniki opublikowane w czasopiśmie Psychological Science wykazały, że ci, którzy mieli wcześniej do czynienia z pieniędzmi, zgłaszali mniejszy ból.