cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

UOKiK zapowiedział rozpoczęcie działań mających na celu kontrolę postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów. Jest to odpowiedź na scamerskie współprace i liczne oszustwa.
logo-head
czytaj dalej
„Wobec gwałtownie rosnącego rynku usług reklamowych oferowanych przez influencerów działających w social mediach i stosowanej przez nich kryptoreklamy konieczne jest  przyjrzenie się zasadom ich współpracy z markami i agencjami reklamowymi, a także weryfikacja  przejrzystości i transparentności przekazu dla innych użytkowników sieci. Z przeprowadzonego przez nas rozeznania wynika, że wiele treści o charakterze handlowym na profilach influencerów na Instagramie, Youtubie, Facebooku czy w innych social mediach nie jest w ogóle oznaczanych jako reklama. Inne są oznaczane niewystarczająco, np. jedynie poprzez hasztag #ad, który dla polskiego internauty może być niezrozumiały” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

„Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko - zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Źródło:  www.donald.pl
Dodano: 30.09.2021
autor: MarcinZbezu

Zobacz również

Michał Probierz zrezygnował z prowadzenia reprezentacji Polski.
logo-head
Dodano: 12.06.2025
Niestety nie żyje kibic reanimowany podczas meczu Polska – Finlandia.
logo-head
Dodano: 11.06.2025
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2026 rozpoczną się dokładnie za rok. Mecz otwarcia zostanie rozegrany 11 czerwca na legendarnym Estadio Azteca w Meksyku.
logo-head
Dodano: 11.06.2025
W 2006 roku podczas MŚ w Niemczech Zinédine Zidane kopnął w złości w drzwi szatni w Lipsku, po tym, jak został zmieniony w końcówce meczu z Koreą Południową (1:1). Klub oprawił wgłębienie w złotą ramkę z podpisem: „Pamiątka od Z.”
logo-head
Dodano: 11.06.2025
Influecerka Natalie Reynolds została ukarana banem na TT i poszła płakać pod siedzibą firmy i prosić o wybaczenie. Ale jej nie wpuścili.
logo-head
Dodano: 11.06.2025