cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

W Krakowie już prawie połowa licealistów nie chodzi na lekcje religii. Podobny trend można zauważyć w Łodzi i Poznaniu, gdzie przed drugim semestrem roku szkolnego z religii wypisało się odpowiedni 12 tys. I 16 tys. uczniów.
logo-head
czytaj dalej
Ankiety na temat uczęszczania na religię zostały wysłane do wszystkich liceów w Krakowie. Odpowiedź zwrotna została udzielona przez większość placówek. „Liczba ta zwiększa się w szybkim tempie – dla przykładu w jednym z liceów cztery lata temu z religii zrezygnowało 6 proc. uczniów, w tym roku szkolnym jest to już 60 proc. W innej placówce – liczba osób, które nie chodzą na lekcje religii, wzrosła w tym czasie dwukrotnie” - czytamy w serwisie Onet.

Podobne informacje napływają z innych dużych miast. Pod koniec 2020 roku i na początku 2021 media informowały o masowych rezygnacjach uczniów z lekcji religii w Warszawie i Poznaniu. Według ostatnich danych w szkołach średnich we Wrocławiu na religię uczęszcza zaledwie 30 procent uczniów.
Źródło:  wiadomosci.onet.pl
Dodano: 27.05.2021
autor: MarcinZbezu

Zobacz również

Właśnie trwa nabór! Aby zacząć przygodę z 42 Warsaw, wystarczy wejść na apply.42warsaw.pl i zagrać w gry online - to pierwszy etap rekrutacji, który sprawdza predyspozycje aplikujących.
logo-head
Dodano: 18.11.2025
Nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia w kodowaniu. Studia trwają, w zależności od zaangażowania, od 9 miesięcy do 2 lat. Chcesz kodować, tworzyć gry i aplikacje mobilne albo specjalizować się w AI, cyberbezpieczeństwie czy analizie danych?
logo-head
Dodano: 18.11.2025
W 42 Warsaw nie ma tradycyjnych wykładów, nauczycieli ani sztywnego planu zajęć. Uczysz się kodowania w praktyce i we współpracy z innymi. Masz kontakt z praktykami IT i dostęp do kampusu 24/7. Studiujesz tak, jak chcesz i kiedy chcesz.
logo-head
Dodano: 18.11.2025
42 Warsaw to pionierska akademia programowania w Polsce, która oferuje darmową naukę! Nie wymaga matury ani dyplomów - wystarczy mieć 18 lat, motywację do rozwoju i predyspozycje do kodowania, takie jak logiczne myślenie i dobra pamięć.
logo-head
Dodano: 18.11.2025
Macaulay Culkin po 35 latach ponownie wcielił się w rolę Kevina. Tym razem Kevin nie jest już sam w domu - opiekuje się mamą, przypominając, że miłość to także troska i obecność.
logo-head
czytaj dalej

Kampania „Home But Not Alone” została przygotowana z okazji 35. rocznicy premiery kultowego „Kevina samego w domu”. W spocie reklamowym ponownie pojawia się Macaulay Culkin, czyli niezapomniany Kevin McCallister. Dla widzów, którzy dorastali razem z tym filmem, jego powrót w tej roli to prawdziwie świąteczny prezent — pełen ciepła, humoru i wzruszeń.

Reklama nawiązuje do charakterystycznego klimatu oryginału: jest lekko, zabawnie i emocjonalnie, a jednocześnie potrafi uruchomić u odbiorców falę nostalgii. W „Home But Not Alone” widzimy dorosłego Kevina, zaniepokojonego tym, że jego mama żyje samotnie. W swoim stylu postanawia ją „zabezpieczyć”, owijając cały dom folią bąbelkową. Wtedy pojawia się wnuczka Marleya — jednego z bohaterów filmu — by przypomnieć Kevinowi, że strach nie może zastępować rozmowy, a bliscy powinni otwarcie dzielić się obawami związanymi z samotnością.

Dodano: 18.11.2025