cookies

Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

UOKiK zapowiedział rozpoczęcie działań mających na celu kontrolę postów sponsorowanych publikowanych przez influencerów. Jest to odpowiedź na scamerskie współprace i liczne oszustwa.
logo-head
czytaj dalej
„Wobec gwałtownie rosnącego rynku usług reklamowych oferowanych przez influencerów działających w social mediach i stosowanej przez nich kryptoreklamy konieczne jest  przyjrzenie się zasadom ich współpracy z markami i agencjami reklamowymi, a także weryfikacja  przejrzystości i transparentności przekazu dla innych użytkowników sieci. Z przeprowadzonego przez nas rozeznania wynika, że wiele treści o charakterze handlowym na profilach influencerów na Instagramie, Youtubie, Facebooku czy w innych social mediach nie jest w ogóle oznaczanych jako reklama. Inne są oznaczane niewystarczająco, np. jedynie poprzez hasztag #ad, który dla polskiego internauty może być niezrozumiały” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

„Brylujący w social mediach influencerzy mają ogromny wpływ na internautów, szczególnie młodych. Jeśli zachwalają jakiś produkt, jest duża szansa, że fani będą chcieli ich naśladować i go kupić. Sytuacja gdy influencer otrzymał za swój wpis wynagrodzenie, ale sprawia wrażenie, że dzieli się prywatną opinią, jest zwyczajnie nieuczciwa. Sponsoring należy przy tym rozumieć szeroko - zapłatą nie muszą być pieniądze, może to być inna korzyść np. wycieczka, testowanie luksusowych produktów. O wszystkich tego typu sytuacjach czytelnicy, słuchacze czy widzowie powinni być wyraźnie poinformowani” - przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Źródło:  www.donald.pl
Dodano: 30.09.2021
autor: MarcinZbezu

Zobacz również

Sony z okazji 30-lecia PlayStation stworzyło limitowaną wersję PlayStation 5 inspirowaną kultowym PlayStation 1.
logo-head
czytaj dalej

Debiut pierwszej konsoli PlayStation miał miejsce 3 grudnia 1994 roku w Japonii. Pierwsza PlayStation zdobyła ogromną popularność na całym świecie, sprzedając się w ponad 100 milionach egzemplarzy.

Dodano: 21.09.2024
32-letnia Selena Gomez stała się właśnie jedną z najmłodszych miliarderek w USA.
logo-head
czytaj dalej

Według Bloomberga 32-letnia aktorka i piosenkarka zgromadziła majątek wart 1,3 mld dolarów. Bogactwo Seleny pochodzi nie tylko z działalności artystycznej, ale również z szeregu przedsięwzięć biznesowych. Gomez jest założycielką marki kosmetycznej Rare Beauty, która odniosła ogromny sukces na rynku.

Dodano: 20.09.2024
W 2024 roku Polacy po Francuzach i Niemcach, są trzecią nacją, która najczęściej odwiedza Tunezję.
logo-head
Dodano: 20.09.2024
Z badań wynika, że Polacy coraz częściej decydują się na wakacje we wrześniu lub w październiku.
logo-head
Dodano: 20.09.2024
Najpopularniejszymi kierunkami późnych wakacji Polaków jest Grecja oraz Turcja, ale też Tunezja. W tym czasie średnia temperatura w pierwszych dwóch krajach wynosi nawet 28 stopni, a morze wciąż jest bardzo ciepłe.
logo-head
Dodano: 20.09.2024